Kärlekstema

Vi har gått från skräcktema rakt in i kärlekens vecka. I dag har vi lovebombat varandra på papper. Kärlek i verkligheten är väl egentligen det allra bästa men nu har vi varsin lapp med massor av pepp och fina ord att plocka fram till dagar då det behövs lite extra.

Det blir ingen högläsning denna vecka istället är vi extra omtänksamma och försöker vara så fina vänner vi bara kan. Förhoppningsvis bakar kockarna kärleksmums för att ge en liten extra knorr på veckans tema. Idag gick dock kockarna all in och serverade äppelpaj och nog var det lite extra kärlek om något. Förutom att vi just nu är lite mer ”love boat” än vanligt går dagarna sin gilla gång. Vakter och lektioner rullar på som vanligt och havet är fortfarande oändligt. Det vi går igång på mest just nu är att försöka hinna i fatt Gulden Leeuw som också är på väg hem från Mexiko. De ligger lite före eftersom de inte tog någon sväng till Bahamas. Kanske kan vi ”samåka” en bit på vägen och därmed få lite sällskap på detta eviga hav. Det hopp flera elever kände över att kanske återigen får kontakt med den kärlek som hann uppstå under stoppet i Mexiko, dog dock ut när vi fick veta att bara befälen är kvar ombord på Gulden Leeuw. Föremålen för den spirande kärleken, eleverna, har mönstrat av.

Den allra största kärleken ombord är den till Bengt. Tänk att en fågel kan få så mycket uppmärksamhet, omvårdnad och pysslande som den duvan får. Styrbord har tagit på sig rollen som Bengts beskyddare och kapten mailar med en duvförening på Kuba. Idag fångades Bengt in för att få fram all info som finns på hans ringmärkning. Snart kanske vi får veta mer om denna duva och var han egentligen hör hemma. Kanske finns det någon på Kuba som saknar sin älskade duva?

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare