Mästarkamp

Idag, när havet lugnat ner sig lite, passade vaktledarna på att arrangera årets ”Gunillakamp” på däck. Det innebar att de tre vakterna kämpade om att ta hem mästartiteln i de raffinerade grenarna knopstafett, kastlineprick och förstängstagsegelsättning (ett ord sannolikt värt att kvala in till Guinness rekordbok).

Efter väl genomförd tävling stod Babord denna gång som segrare och vinsten var att får dricka var sin kopp kaffe ur den eftertraktade kajutabryggaren. Detta kom förstås synnerligen väl till pass en dag som denna, då det bjöds på kladdkaka enligt önskemål från dagens födelsedagsbarn. Vi övriga kan bara gratulera och tacka Maja för att hon hade den goda smaken att önska något så smaskigt!

För övrigt fortgår studierna som vanligt och en efter en meddelar eleverna vilka uppgifter jag kan pricka av som färdiggjorda. Fortsätter alla i samma takt, lär det sista sjöbenet bli tämligen lugnt!

KiKi Åstrand

utbildningsledare