Min ställning i arbetslivet?

Nu är vi där igen, när frågan om min ställning i arbetslivet måste besvaras med ”starkt lutande mot babord”. Sedan igår kväll befinner vi oss nämligen mitt inne i ett lågtryck och vad jag förstår rör vi oss enbart i ”sidled”, det vill säga att ena stunden seglar vi mot Portugal och för att i nästa vända tillbaka mot USA. Vi längtar förstås efter den dag då det åter bär av norrut.

Som tur var hade vi något bättre förutsättningar igår under vår man över bord-övning. Även om det inte var helt lugnt på havet, klarade besättningen av att återbörda den islängda människo-attrappen till fartyget. Efter den lyckade räddningsinsatsen följde stormöte på däck och därefter elev- och båtråd. På dylika möten får alla komma till tals och vi försöker lösa eventuella konflikter i sin linda. Det säger väl en hel del om stämningen ombord, när det värsta klagomålet gäller hur konstigt parmesanosten luktar!

För övrigt har jag idag varit sysselsatt med att pricka av vilka uppgifter som eleverna hunnit färdigställa och vilka som återstår. Hittills ser det riktigt bra ut!

KiKi Åstrand

utbildningsledare