Nu åker vi hem

Det här blir min sista blogg för den här resan. Resan som på många vis varit som ingen annan resa, kan så här på slutet summeras till: Fantastisk!

Med de bästa av elever blir allting lätt, så är det! Trots att vi lämnade Öckerö med en båt som var allt annat än färdig, har eleverna visat ett oerhört tålamod. Det har sågats, hamrats och varit oerhört stökigt ombord. Lektionerna har blivit lidande och det var först långt in på resan som vi kunde inviga stora mässen. Trots detta stök har det inte varit några sura miner alls! Vi har slängt in lite hamnar här och där för att göra resan till ett fint minne. Detta har så klart varit ett stressmoment då vi inte kunnat ge den information kring hamnstoppen som vi önskat. När? Hur länge? Vart ska vi? Ja, frågorna har varit många men vi har inte alltid kunnat ge bra svar. Trots detta har eleverna varit förstående och glada över att vi lyckats få till de hamnar som till slut sa att vi var välkomna.

Så med denna sista blogg vill jag tacka er elever! Ni har varit grymma och så fina trots strul och bök. Det är svårt att tänka sig ett bättre gäng än er och ni kommer för alltid bo i mitt hjärta! Självklart ska även befälen ha ett stort tack för att de gjort resan fantastisk!

Vi har haft det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare