Nu går vi mot ljusare tider

Äntligen är den här, årets mörkaste dag! Det innebär att från och med nu blir det bara ljusare och ljusare. Inte för att det spelar så stor roll för oss just nu, när tiden ändå är ur led och vi brassar klockan stup i kvarten. Igår var det nämligen dags att utöka tidsskillnaden till er där hemma med ytterligare en timme.

Denna extra timme använde vi till ”VM i OS” eller ”Mid-Atlantic Games” som de också brukar kallas. Eleverna tävlade då i diverse fartygsinspirerade grenar såsom selstafett, tampsafari och kastline-prick. Tack vare tidsomställning och smart planering kunde vi roa oss i tre timmar men bara förlora en lektion. Snacka om win-win!

Idag, när skolkamrater och kollegor på Öckerö hade julavslutning, lade vi i stället in en extra växel för att hinna klart med de uppgifter som ska lämnas in vid ankomst till Grenada. Följaktligen knappades det febrilt på datorer och responslästes som aldrig förr. Det ser bra ut!

KiKi Åstrand

utbildningsledare