Seglingen -som en förlossnings stormfärd

Visst känns det lite konstigt att utbrista ”Äntligen framme!”, när man i själva verket kommit en dag för tidigt, men det är onekligen skönt att känna fast mark under fötterna igen! Som ni kanske förstår har seglingen hit varit mindre behaglig, men det gick i alla fall undan! Och jag, som fött fyra barn, vet ju att smärtsamma upplevelser är lätta att förtränga så fort man ser det positiva resultatet! Så nu, när solen åter skiner, ser vi framtiden an med tillförsikt!

Dessutom vet vi ju att den närmsta framtiden kommer att innebära många nya och spännande erfarenheter. Redan idag har vi hunnit med ett studiebesök på South Carolina Aquarium, där vi, förutom den vanliga utställningen, även fick titta in bakom kulisserna. Så nu vet vi nästan allt om när, var och hur de olika djuren i akvariet äter!

På tal om att äta, blev jag idag tvungen att sätta i mig mina två kvarvarande bakverk från Miami. För det vore ju tråkigt om den lilla ”Petit fouren” och den lilla ”browniesen” (med extra chokladkräm!) skulle förfaras i värmen!

Efter akvariebesök och fikapaus bar det för min egen del i väg till Visitor Center, där jag lade beslag på en bunt kartor och busstidtabeller till eleverna. Därefter kände jag mig manad att ”kontrollgå” sträckan till platsen för torsdagens studiebesök, för att helt enkelt få ett hum om hur dags eleverna och undertecknad kommer att behöva lämna båten i övermorgon, om vi ska hinna fram i tid…

KiKi Åstrand

utbildningsledare