Sista dagen, hopp om internet och lite ledig?

Idag är det söndag. Ni har ju koll på dagarna men det är mest för min egen skull. Sen vi kom till Havanna har jag haft fullt upp med program, fixa grejer och annat som ska göras. Fantastiska dagar men bloggar har hopat sig och internet har bråkat.

Alla elever har fått ledigt idag för att hinna vila lite och kanske ta en sista tur på Havannas gator. De flesta packade dock strandväskan för att jobba lite på den efterlängtade solbruna färgen. Igår avslutade vi vårt program med ett besök på Memorial de la Denuncia samt ett litet party ombord med ca 30 inbjudna gäster. En riktigt bra dag. Det finns så mycket att skriva om vårt första stopp men då jag hört från ambassaden att det troligen finns en ”big file” om mig så hamnar inte några av mina tankar i skrift. Spännande ändå att ”lilla jag” kan vara så viktig ;)

Idag ska jag bråka med internet. Ni kanske har undrat över tystnaden gällande bloggar den senaste tiden. Sanningen är att det tar i runda slängar 23 minuter att få ut ett instagraminlägg. Att ens försöka lägga ut bloggar har varit praktiskt taget omöjligt. Det började redan ett par dagar efter Tampa så det har inget med Kuba eller Havanna att göra. Men idag är jag ledig och ska se om jag kan få ut alla mina och elevernas bloggar innan jag ger mig ut en sväng på stan.

Vi lämnar Havanna imorgon och har då inga lektioner för att ge alla en chans att vänja sig vid sjögången. På tisdag är det dock dags. Då ska vi lägga allt tillrätta och jobba med våra skoluppgifter och tro det eller ej, men vi längtar. Vi har så mycket som ”skvalpar” runt och som vi behöver diskutera och få ner i skrift. Det är få hamnar som ger så otroligt mycket information och kunskap. Fram till tisdag är det dock bad och sol för eleverna, jobb för mig och tvätt. Glöm inte det Anne-Li, det är tvättdag!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare