Sista natten med gänget

Frågan är om gårdagskvällen ska räknas som ”sista natten” eller om det blir i natt – eller möjligen i morgon natt, när vi sitter på planet hem…

Hur som helst hade vi igår en väldigt trevlig avslutningsmiddag med tillhörande festligheter. Annars har hela besöket här i Miami präglats av förberedelser inför avresan. Eleverna har packat och städat och städa och städat… Den lilla tid vi hunnit få i land har dock förvaltats väl och jag hoppas att ni har förståelse för att både eleverna och jag inte hunnit skriva så mycket på sistone.

Jag vill nu bara ta tillfället i akt och tacka för mig och lånet av era fina ungdomar. Jag vet att det finns läsare där hemma, som inte är anhörig till eleverna, men ni kan också ta åt er och veta att detta är vår framtid, fina ungdomar och goda ambassadörer för vårt land. Jag hoppas med andra ord att jag ska få möjlighet att höra av mig på detta forum igen någon gång. Nu ska jag hem och äta kakor utan betygsättning!

KiKi Åstrand

utbildningsledare