Solbruna kinder

Jag har precis kommit ner till min hytt efter att ha suttit uppe på däck med fartygsvakten. Eleverna har ombordstid 22.00 och det är lite mysigt att ta emot dom när de kommer.

Tänk att jag kan sitta där och få direktrapporter om dagen. Det har badats, det har solats och det har ätits.

Vi har haft tur med vädret och det är bara sju kullerbyttor till närmsta strand. Eleverna njuter och har det bra vilket värmer tant Anne-Lis hjärta. Snart är vi hemma igen och då brukar november bjuda på ett helt annat väder…. Trots att några elever berättar om ett, minst sagt, misslyckat restaurangbesök verkar alla nöjda. De är solbruna och nöjda efter en dags frivakt.

De som haft arbetsvakt ser fram emot morgondagen. Då är det deras tur att känna sand mellan tårna, äta glass och kanske luncha på en mysig restaurang på strandpromenaden!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare