Sol, segel och struligt internet

Söndag, stekefrukost, solbränna och… Nä, jag ska inte köra S-ord hela bloggen, jag lovar!

Vi har dock haft en ganska slö och härlig dag med en hel del fokus på ledig tid. Eleverna har inte haft några lektioner vilket betyder lite fritid även för Dosan. Dock har jag knappt hunnit göra något annat än att bråka länge och mycket med vårt internet.

Går man upp riktigt, riktigt tidigt på morgonen är det ingen annan som använder nätet, då kan jag ibland lyckas lägga ut bilder och bloggar. Men i morse var det totalstopp! Det är kryssningsbåtarna som stoppar upp ”molnet” säger befälen. Jag blir mest sur och tänker att det måste gå! Men även en envis Dosa får ge upp ibland och göra något annat.

Istället blev det lite träning med en styck hurtig elev och säkerhetsövning. Tyckte att det blev en hel del fina bilder till vårt instagram som jag försökte lägga upp i 1, 5 timme, japp en och en halv timme tog det innan jag ääääntligen fick internet att fungera som jag ville.

Imorgon sladdar vi in i Havanna för en veckas studier och härliga kulturmöten. Ska försöka låta bli att tänka på struligt internetuppkoppling då!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare