Sol, sol och åter sol

Att komma från ett svalt Sverige till ett 30 gradigt Tampa är inte helt enkelt. Vi dricker vatten och smörjer med solskydd men det finns en och annan som blivit röd i nacken ändå.

Det mesta börjar allt falla på plats för oss, även om värmen är påtaglig. Det har varit hektiska dagar med väldigt mycket information för eleverna. Bara en sådan sak att backen ligger längst fram på båten kan ju få vem som helst att tro att hen har fått solsting.

Eleverna har fått lära sig om olika rutiner, varför det är viktigt att hålla koll på temperaturen i kyl och frys och hur de gör rent vattenlås. De har verkligen kämpat på och imponerat på befälen, vilket inte är helt enkelt.

Kommande dagar ska eleverna som är på vakt bland annat lära sig att beslå segel.

// Anna Ågren, DOS