Strid ström

Om ni följer #instagunilla så såg vi att vi var tvungna att få hjälp med att ta oss upp för Mississippi.

Det är inget fel på vår gamla Gunilla alls, hon mår prima. Men strömmarna i floden har inte varit så strida sen 1947 och därför var vi tvungna att ta hjälp av en bogserbåt.

Kanske inte världens snyggaste ankomst men det vi förlorade på att sladda in med bogserbåtshjälp tar vi igen nu när vi ligger till kaj exakt utanför stadens bästa shoppingmall. De som shoppar kan alltså stå uppe i ett fönster och spana in oss och imponeras av hur vi tar oss runt i världen.

Sen vi lämnade Ft Lauderdale har vi inte haft en fast kajkant att knyta fast Gunilla i, så glädjen är stor ombord. Eleverna kan strosa runt lite som de vill och komma tillbaka för lunch eller middag. Vi kan gå tillsammans när vi ska göra våra studiebesök och de som vill samt har frivakt kan faktiskt ta en liten sovmorgon efter uppställningen. Lite mer frihet helt enkelt!

Vi ska stadsvandra i spåren efter orkanen Katrina, gå på utställning med samma tema, lära oss mer om staden på det historiska centrat och tro det eller ej gå på musicalpremiär av Mamma Mia!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare