Till ankars utanför Tampa

I morse ankrade vi utanför Tampa. Det blåser en del, så T/S Gunilla guppar runt på sin plats. Att vi är ankrade innebär att vakterna har sina dagvakter som vanligt, men på natten är det ett schema med ankarvakter som tar vid.

Vindarna är kallare och vi som vant oss vid Mexikos värme tycker att det är lite kalltJ

Lektionerna pågår enligt ordinarie schema. Eleverna gör de sista förberedelserna inför Tampa och försöker få klart annat som ska lämnas in. Koncentrationen är inte alltid på topp, men de flesta kämpar på. De som fått kontakt med en elev på skolan vi ska besöka planerar för träffar under veckan.

I morgon kommer vi att ha hamnpresentation av Tampa och fylla i den dokumentation som immigration vill ha från var och en. Snart är vi redo för att lägga till och gå i land.

Fair winds

Katarina Lindgren