Under segel mot Tampa

Rektor Katarina är nu utbildningsledare ombord och här är hennes rapport från seglingen till resans sista studiehamn, Tampa.

Vi är inne på tredje dagen till sjöss och andra dagen med lektioner ombord. Igår hade vi hamnutvärdering av Progreso på backen och sedan fortsatte eleverna med att förbereda och spela in sina poddar i historia. Idag är det engelska, svenska och samhällskunskap på schemat. Just nu har Karin, samhällskunskap med styrbord och jag har svenska med babord.

Sjölivet rullar på med vaktavlösningar, mat, lektioner, sömn och lite ledig tid. Vaktledare Linnea höll i batikfärgning av kläder, som några hängde på igår. Så nu ser man lite snygga batikmönstrade klädesplagg på en och annan elev och ett och annat befäl.

Vi har satt segel igen och tar oss mot Tampa med god fart. En och annan delfin och flygfisk syns till längs med vägen annars är det bara hav runt omkring oss.

Fair winds

Katarina Lindgren