Valsöndag

Det är söndagmorgon och de elever i 8-12 vakten som är över arton har lagt och samlat ihop sina röster till EU-valet. Det är två dagar kvar tills vi ska vara framme i Horta, Faial, Azorerna, Portugal.

Det är alltså valsöndag här ombord. Vår kapten Torben, som mönstrade på i förra hamnen, hade med sig poströster till besättningen och de elever som inte fått med sig egna poströster. De kuverten ligger nu uppstaplade i navhytten och väntar på att 12-4 och 4-8 vakten ska rösta under sina vakter. Förutom det väntar möten och säkerhetsövning senare i eftermiddag.

Ni som följer oss på Instagram, eller kanske sett bilderna här på hemsidan, vet att vi igår avslutade vår däcksgolf-turnering, Gunilla Atlantic Golf Master 2019. Turneringen startade egentligen i förrgår. Det var väldigt roligt att se både elever och befäl gå in för både utklädnad/uppklädnad och spelet i sig. Jag tror att prispotten i form av svenskt godis också var uppskattat.

Vi har nu varit ute 12 dagar, lika länge som vårt nästa sjöben kommer vara totalt, och åtminstone jag börjar känna fjärilar i magen med tanke på att vi snart kommer få segla in i en ny hamn.

Kort sagt ytterligare några fina dagar med NaSj1720

Lisa Rundberg