Vind i seglen

Sjörutinerna kommer snabbt tillbaka och livet hamnar åter i en loop med vaktbyten, lektioner och sömn. Vi ska vara framme för inklarering i Belize City den 11/2 och sedan segla söderut ut till Dangriga.

Internet bråkar fortfarande och trots att vi hört av oss till Norge och urmodern till vår uppkoppling så händer absolut ingenting. Men det blir ju kul för er att läsa massor av bloggar på samma gång tänker jag.

Igår startade mördarleken som ju är en rolig lek jag brukar köra ombord. Det är ju inte så illa som det låter utan mer en kul grej. Man drar tre lappar och på dessa står ett namn, en plats och ett redskap. Förra resan skulle jag exempelvis döda kapten på halvdäck med ett anteckningsblock. Det lyckades och då får jag ärva hans mord och så håller det på till det står en ensam mördare kvar.

Gröna gubben är ett annat inslag på mina resor och han är med även den här gången. Honom gömmer jag på olika ställen ombord och den som hittar honom får godis. Låter ju kanske som att eleverna är förstora för både lekar och godis men har man barnasinnet kvar blir livet roligare.

Nu ska jag springa ner till Stora Mässen igen och fortsätta dagens lektioner. Fram till 20.10 försöker vi skriva ner kloka saker till uppgifterna vi har med hemifrån. Vi hörs!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare