Dagen innan vi får stå på egna ben

Vi ligger i hamn i Mendelo och idag är alla spända på att få reda på mer om hur allt ska gå till under morgondagen och hur grupperna kommer delas in på vandringen.

Dagen börjar med att alla vi elever städa våra hytter så att midskepps och babord kunde gå i land och njuta av sin frivakt. Det har varit en varm och fin dag här i Mendelo, så såklart blev det en del bad och solande på stranden. Vi fick sagt till oss att vi skulle vara tillbaka 19 så att vi kunde gå igenom planen inför imorgon. Men mer spännande saker skulle ske idag. Tobbe skulle nämligen äntligen få komma ombord på Gunilla och alla blev väldigt glada när han anlände under middagen, så vi alla gemensamt kunde hälsa honom välkommen. Dagen började lida mot sitt slut och det var dags att få reda på allt vi funderat över om morgondagen. Vi delades upp mellan två städer så att några grupper var i staden Ponta do sol och resten var i Rebeira Grande. Vi skulle själva bestämma vilken vandring vi ville göra och hur lång den skulle vara. Min grupp ville göra en vandring som skulle ta 6 timmar som nog kommer vara lite tufft men som jag ser fram emot. Efter genomgången diskutera vi i grupper hur vi skulle planera vandringen, boende och mat under dessa två dagar. Sen var det bara att börja packa och viktigast är en stor flaska vatten för att klara den långa hajken över bergen i stekande sol. Badkläder kommer nog ocskå vara uppskattat när man kommer fram till kuststaden Rebeira Grande.

Agnes

Midskepps