En dag längs Tarrafals stränder

Tjenare! Idag började morgonen riktigt bra med en energigivande fartygsvakt mellan kl. 04.30 och kl.
06.30.

Under fartygsvakten förväntades jag gå rond (Kolla så att skeppet är okej) och försöka att intesomna medan man sitter och håller vakt över skeppet. Detta gick förvånansvärt bra att hålla sig vaken och ronden var ett nöje att göra, då det var relativt mysigt att vara helt ensam i maskinrummet. Efter cirka två timmar var det riktigt skönt att äntligen kunna krypa ner i sin varma koj och sova en stund innan frukosten.

Frukosten bestod som vanligt av gröt med kanel, socker, mjölk och mackor med diverse pålägg och efter en härlig frukost bestående av en skål gröt och två mackor, var jag redo för dagens äventyr i Tarrafal!

Vi midskepps hade frivakt idag och många passade då på att utnyttja den till maximum genom att åka ribb till land. Väl där badade och snorklade vi lite. Stranden vart relativt snabbt djup när man kom ut i vattnet och sandbotten hade nästan ingen undervattensvegetation, men om man simmade ut en bit kunde man se ett stim av små fiskar och ett par sjöstjärnor!

Sedan tog jag båten hem för att käka lunch ombord. Till lunch käkade vi pumpasoppa med chili och mjukt bröd. Detta var faktiskt riktigt gott, soppan var mild men man kunde krydda upp soppan med lite chili. Efter lunch skrev jag en del på svenska uppgiften vi fått från Victoria, då vi skall gestalta en person som vi sett på El Hierro eller här på Kap Verde.

Skoluppgifterna vi har fått har varit förvånansvärt roliga att göra, då man verkligen behöver ta sig ut i städerna, intervjua folk och undersöka sin omgivning! Vilket som verkligen uppmuntrar till att uppleva städerna, öarna och länderna vi besöker!

Tiden gick fort när jag jobbade med svenska uppgiften och helt plötsligt var det middag. Efter en god middag bestående av någon slags pytt-i-panna och pizzasallad, vart det dags att kolla på filmen ”The Italian Job” på apan!

Efter en spännande dag i Tarrafal och en film som avslutning på dagen, kunde man gå och lägga sig i hytten nöjd över den gångna dagen!

/Filip Wächter