Ja må hon leva

Idag har vi ett födelsebarn i klassen, ingen mindre än Julia Persson fyller år. Grattis till dig på 17 årsdagen, nu är du officiellt äldre än mej (även fast du alltid vart det). Det är alltid lika kul när folk fyller år och det händer något speciellt och extra värt att fira på Gunilla.

Dagen började eller rättare sagt natten började klockan fyra på natten när vi skulle purra midskepps (Julias vakt) och alla i vakten följde med och sjöng för henne. Jag var däremot post så jag missade tyvärr detta. Jag hade verkligen viljat vara med men plikten kommer först, någon måste ju styra båten. Vi sjöng iallafall för henne en gång till på uppställningen och då fick jag ju vara med.

Vi har även påbörjat leken ”killer game” här på båten vilket innebär att man får tre olika lappar för att kunna ”döda”. På den första lappen står ett namn vilket är personen du ska döda. På andra lappen står ett föremål som du måste ge till personen för att kunna mörda den. På den tredje lappen står platsen du ska döda personen på. Ni tänker säkert att det inte är så svårt eftersom det inte finns så mycket utrymme på båten men vissa är väldigt svåra. Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att min är väldigt svår och verkligen kommer bli en utmaning.

Tack vare födelsedagen så fick vi extra god mat som hon hade önskat vilket alltid uppskattas. Till 3-fikat fick vi kladdkaka med hallon och grädde och till middagen fick vi tacos och det slank ner kan man säga. Så tack Julia för dina bra val!

På kvällen hade vi även spakväll som var vaktavbrytande så att alla vakter fick vara med vilket var jättemysigt. Alla satt och målade naglarna, gjorde ansiktsmasker, drack te och käkade popcorn. Vi hade även ett musikquiz som festkommiten fixat och kollade på filmen ”Grease”. Den är lika bra varje gång man ser den och var perfekt film för denna kvällen.

Det är så himla mysigt och uppskattat när man kan göra sånna saker med alla i klassen, speciellt när vi är på ett sjöben och dagarna ungefär ser likadana ut. Jag hoppas vi kan få mer dagar som denna.

Elsa Måhlberg, Styrbord