Kunskaper som flödar och delas.

En klunga av intresserade ungdomar och massvis med kunskap som vi delade med oss för varandra, det var allt mellan hur vi ser olika på religion till vem som kan dra det bästa skämtet. Vi skrattade oss verkligen igenom dagen vilket var roligt även fast vi hade skoluppgifter vi var tvungna att ta upp.

Vi började dagen med att babord och halva styrbord besökte en pojkskola som heter GBSS. Vi samlades i en sal och vice rektorn började presentera sig själv och skolan. Sen kom elever in och vi fick börja fråga frågor om våra skoluppgifter vilket var intressant då vi ser olika på religion. Eleverna gav oss en guidad tur på skolan och sen var det dags för oss att gå hemåt för att käka lunch.

Direkt efter lunchen så gick vi till en tjej skola om heter Angelican high School tror jag. Vi blev indelade i 3 olika grupper och placerade till olika klassrum. Eleverna på denna skola var mycket mer framåt för att skapa en spännande konversation. Jag satt med 4 härliga tjejer och pratade om allt mellan Religion till Musik och det Engelska språket vilket var riktigt roligt. Sen gav de 4 tjejerna mig en guidad tur runt på skolan och sen var det dags för oss att bege oss tillbaka men 5 elever från Öckerö gick för att möta upp pojkklassen från pojkskolan som ska följa med oss tillbaka till båten för att få en rundtur på Gunilla. Vi bjöd även på fika som självklart blev kanelbullar som är typiskt svenskt.

Efter det så fick vi frivakt i några timmar och då begav vi oss till stranden där vi solade och badade vilket var riktigt skönt. Sen fick vi besök utav Mr Frank och Mando till middagen samt en familj som korsat atlanten för 3 år sedan. Familjen kom för att berätta om sina upplevelser och Mr Frank och Mando kom för att försöka hjälpa oss att svara på frågor om Grenada. Efter en timmas frågestund med Mr Frank och Mando så berättade de lite om morgondagen då dom skulle ge oss en guidad tur till ett vattenfall samt runt ön. Vi hade ungefär 3 timmars frivakt så vi passade på att dra till ett internetcafé för att få kontakt med familj och vänner innan det var dags för oss att gå och sova

Skriven av: Lovis Bergman , Styrbord

15 Januari