För blött för att bada

Det är mycket man vill hinna med den sista dagen i varje hamn. I morse hade jag till exempel planerat att simma lite, och därefter hade jag tänkt sköta veckans tvätt. Men precis som jag var på väg att lämna båten började det regna ordentligt och jag blev kvar ombord. Själv torkar jag naturligtvis ganska snabbt, men det gör tyvärr inte mitt enda par skor.

Jag passade därför på att fylla tvättmaskinen och ta hand om lite skrivjobb i väntan på uppehåll. Vid tretiden sprack det så äntligen upp och efter att ha firat kanelbullens dag på adekvat sätt, begav jag mig ut på promenad. Då hade simhallen redan hunnit stänga, så jag styrde kosan mot den tjusiga strandpromenaden i stället. Där bjöds det även idag på ett mäktigt skådespel av brusande vågor mot klippor och strand. Det var faktiskt så vackert att jag glömde tiden och kom en hel timme för sent till middagen. Tack och lov fanns det en massa god mat kvar i ”nattamatkylen”!

Det sistnämnda beror förstås på våra fantastiska kockar, som hela dagarna sliter hårt för att tillgodose allas behov och önskemål! Medan jag var ute i friska luften hade de stått där i den varma byssan och lagat både ”vanligt” och vegetariskt, gluten- och laktosfritt, veganskt och allt vad det heter… Jag fattar verkligen inte hur de bär sig åt! Och dessutom är allt de bjuder på onödigt gott!

Mätt och belåten har jag därför ägnat kvällen åt att få de olika elevbloggarna på plats, och snart ska jag krypa till kojs för att hinna med lite skönhetssömn också, innan väckarklockan ringer till morgonpromenad.

KiKi Åstrand

utbildningsledare