Jobb i Stora Mässen

Vad gör en ”Dosa” när vackra paradisöar besöks, kanske du som läser bloggarna funderar över? Inventerar är det korta svaret. Det lite längre svaret är att vi har ett litet bibliotek ombord men då många av böckerna ligger lite huller om buller så är det svårt att hitta det vi behöver.

Igår började därför jag och Sara att försöka få lite ordning i skåpen och skriva upp vilka böcker som finns i respektive ämne. Skåpen märktes och tanken är att en lista över innehållet även ska på plats. Vissa böcker finns i flera exemplar men de flesta måste skrivas upp en och en. Hela dagen igår höll vi på med detta och fortsättning följer. Även idag ska jag pyssla i Stora mässen och bli klar med det vi inte hann igår. Sara har frivakt idag så jag får se om jag klarar mig utan henne 😉

Själva inventeringslistan kommer även skickas hem till lärarna på skolan som kan spana lite kring vad som finns ombord och vad som behöver kompletteras. Nu håller jag alltså tummarna över att ordningen kommer bestå och att eleverna sätter tillbaka böckerna i rätt skåp…..

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare