Land i sikte!

Efter femton dagar till sjöss siktade vi i eftermiddags land för första gången och allteftersom timmarna gick, kom vi allt närmare detta land. Nu när klockan är nio på kvällen är vi nästan framme men kommer ändå att behöva ligga för ankar tills i morgon bitti. Å ena sidan längtar man ju till att få gå i land, å andra sidan kan det vara lite skönt att få vila ut en natt först. Nu är väl inte jag den som jobbar allra hårdast nattetid men de senaste dagarna festligheter har ändå satt sina spår.

Inte minst var gårdagens julfirande väldigt intensivt med allt från pepparkaksfrukost och grötlunch till julklappslek, Kalle Anka (både på scen och på film), julmiddag och tomtebesök. Allt var väldigt lyckat och vi saknade absolut ingenting… utom er där hemma förstås! I morse var det till och med en elev som anförtrodde mig, att årets julafton varit den absolut bästa hon någonsin upplevt!

Om det var arbetsfritt i går har det varit desto mer på gång i dag! Det har lackats och målats och tillverkats luseplattingar så det står härliga till! På grund av allt detta idoga arbete har det varit svårt att inse, att helgen inte är över än, utan att det faktiskt är juldagen idag. Tur då att den grenadiska julen inte heller är över utan enligt uppgift lär fortsätta hela två dagar till!

KiKi Åstrand

utbildningsledare