På väg igen!

Nu förbereder vi båten för att ta oss vidare mot Antigua. Redan imorgon ska vi ankra och sedan väntar ytterligare två dagar med nya upptäckter. Vi ska på gudstjänst på söndag och hoppas på intervjuer till vår religionsuppgift men även svar som kan gå in i andra ämnen.

Igår var jag kvar ombord till lunch med en hel del arbete och planering. Väl i land blev det mycket promenader och lite depåstopp för mat och bubbelvatten. På andra sidan ön finns en lång strand med guldfärgad sand. Vågorna kastar sig in mot land och vinden är hård. Att bada här kräver starka ben och ett balanssinne på topp. Strömmarna drar med sig allt i sin väg och det kanske är därför stranden är helt tom. Det är dock inte stranden i sig som är det mest spektakulära utan flygplatsen. Där sanden tar slut finns nämligen en landningsbana mellan bergen. Inga staket eller stängsel avskiljer landningsbanan, bara en liten skylt varnar för att promenader ihop med landande flyg är en dålig idé.

Under dagen svischar elever på moppe fram bredvid mig, andra sitter och myser på ett café eller en restaurang. De flesta har en telefon i handen och kanske pratar dom med er där hemma?

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildninglsedare