Saint Martin

Nu är vi framme vid nästa ”hållplats”. De senaste sjöbenen har varit korta och mer som en förflyttning, inte så mycket mer. Vi fick en förfrågan från Caribbean Sail Training om att komma med fulla segel då det skulle fotas. Vad gör man inte för lite fina bilder?

Bilderna blev fantastiska och en av dem syns ihop med den här bloggen. Bilderna ska användas till olika tidningsartiklar som bjuder in till öppet skepp den 16 mars. Då väntas över tusen personer besöka T/S Gunilla mellan 10.00-16.00. Besökarna ska få gå runt uppe på däck och inte i inredningen. Befäl-och elevinredningen är vårt hem när vi är ombord så där får ingen vara. Det är befälen som tar över under öppet skepp, jag och eleverna ska iväg på en heldagstur och kommer hem först när allt är över.

Jag ska inte berätta för mycket om vår heldag, det dyker upp mer om den i elevbloggar senare. Men vi ska åka redan 07.45 för att gå en 4,5 timmes hajk. Vi ska då samla material till flera av våra skoluppgifter och lära oss mycket. Vi äter vår medhavda lunch på en strand innan vi åker vidare. Fram emot middagen, som är vid 18-tiden ska vi äta middag tillsammans och sen avsluta dagen med att åka hem till Gunnis. Jag ser verkligen fram emot lördag!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare