Stormöte och lektioner

Idag har vi haft riktigt bra lektioner! Eleverna har varit på topp och haft med sig mycket nya lärdomar till Stora mässen. Vi har även haft stormöte och det var bara positiva tillrop från både elever och befäl.

Egentligen har vi stormöten på söndagar. Men igår var första dagen till sjöss och alla som kunde behövde lite sammanhållen sömn så jag flyttade stormötet till idag. Före stormötet träffas alla befäl för att prata lite om läget ombord. Vi brukar gå en runda där alla får säga sitt, ibland blir dessa möten långa och vi pratar fram tills stormötet startar. Men idag var allt bra så vi var klara en bra stund före nästa möte. På stormötet är det elevernas tur att ta upp sådant de vill ändra men även här var det mest tillrop om toasitsar och skräp i elevinredningen. I stort sätt helt nöjda! Det är verkligen fantastiskt med nöjda och glada elever. Då vet vi att det vi gör är rätt.

Lektionerna har också gått bra. Vi har med oss så mycket som ligger i skvalpar som behöver komma ner i text. Vi har lärt oss mycket om turismens påverkan, om natur i hav och land samt gjort undersökningar om hur människor ser på oss som besökande.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare