Tack för denna gång!

Med en storslagen avslutningsmiddag igår kväll blev det tydligt att resan närmar sig sitt slut. Det har varit fantastiskt på alla vis.

För mig har resan varit relativt kort då jag är van vid att vara ombord en längre period. Dock har dessa veckor varit händelserika och roliga. Jag tror att den hamn som sticker ut mest är Tanger och det är nog härifrån vi har flest minnen. Vad bra det blev och vad mycket spännande vi fick vara med om. Annat jag kommer ta med mig är elevernas glädje och humor. Det går liksom inte att låta bli att le när man är tillsammans med SA2225. Visst har det ibland varit jobbigt när lektionerna har dragit igång och tröttheten har satt in. Men vi fick ihop det mesta till slut trots brist på sömn.

Till er därhemma vill jag säga att ni ska vara väldigt stolta över era ungdomar. De är kloka, roliga och väldigt lätta ha med sig ut i världen. Pyssla om, mys och ta hand om dem när de kommer hem. Speciellt på lördag då du förmodligen får hem en extra trött och kanske, inte just då, så pratsam person. Vi lämnar T/S Gunilla i morgon 14.00 och avslutar resan runt 05.00 på lördag morgon. Det betyder att gänget är på resande fot i över ett dygn och det sätter sina spår.

Avslutningsvis vill jag tacka hela SA2225 för en fantastisk resa och för att jag fick vara en liten del av den.

Vi har haft det bra!

Anne-Li Olsèn, utbildningsledare