En spännande dag

Idag var en väldigt spännande dag eftersom det är dagen då vi lämnade Las Plamas och börja på vårt första sjöben mot El Hierro.

Det var mycket förväntan och alla var supertaggade på att åka. Vi började med sjövakterna och förberedde Gunilla för avgång. När vi skulle åka satte sig jag och de flesta andra på backen där satt vi en bra stund och jag somnade. Jag somnade hur lätt som helst eftersom man blev vaggad till sömns. När arbetet börja så började också sjösjukan… Det var många som blev väldigt illamående inklusive mig, samtidigt som vissa mådde hur bra som helst. Det flesta använde sömn som botemedel och andra satte på sig plåster och tog sjösjuketabletter. Jag hade frivakt fram till kl 8 på kvällen och då valde vi att kolla på ”Tomten är far till alla barnen” nere i stora mässen. Då somnade nästan alla igen. Vi sov fram till lite innan vår vakt började och satte på oss selar och flytvästar eftersom det hade blivit mörkt. Jag hade post och började som livbojsvakt som var lite segt. Men att vara utkik och rorgängare tyckte jag var rätt trevlig, tur att jag har post i övermorgon med.

Anna Andersson