Nassy Brouwer College

Idag var en speciell dag eftersom vi fick äran att åka och besöka Nassy Brouwer College. Vi började dagen liten tidigare än vanligt eftersom eleverna på skolan började skolan klockan sju.

När vi alla var klara med pikéerna på och uppställda på kajen så gick vi till gaten för att hoppa in i två bussar som skulle köra oss till skolan. Det var iskallt i bussen och vi var alla väldigt trötta. Bussresan tog typ 15 min och när vi kom fram välkomnades vi av musik och lärarna på skolan + deras rektor. Vi stod bara i en klump och funderade över vad vi skulle göra. Sedan började det rulla in elever och Tååå-bias delade in oss i mindre grupper med 5 i varje. När vi stod i grupperna, stela som fan började en elev att välkomna oss till skolan och så försökte hon säga något på svenska men det förstod jag inte. Vi tilldelades en elev per grupp och sen fick vi sitta med på lektioner. Vi pratade med eleverna på rasterna och de var väldigt intresserade av Sverige och av vårt liv på båten. Vi fick också lite mat och snacks men jag tyckte inget var särskilt gottL Det godaste vi fick var en cupcake men det blev lite konstigt för de gav oss cupcakesen på lektionen och det var bara vi från Gunilla som fick, resten bara satt o kolla på. Jag tyckte det var trevligt att få träffa de här eleverna men det var lite tråkigt att bara sitta på deras lektioner och inte förstå något. Den roligaste lektionen var när jag och min grupp fick följa med på en biologilektion med den äldsta klassen på skolan. Läraren började ta fram en kille i taget och presentera dem. Det var som att hon visade våra valmöjligheter. Vissa killar skämde hon ut lite och de sprang ut från klassrummet. Men det var väldigt kul och sen var resten av lektionerna rätt tråkiga. Men, men tack till Nassy Brouwer College för att vi fick komma och hälsa på!

Anna

Babord