Sjösjuka är ett mysterium

Sjösjuka är ett mysterium jag inte tror jag någonsin kommer riktigt förstå. Man kan klara sig genom en kuling. Känner ingenting över hela Atlanten. Men när man är inne i den snälla Engelska Kanalen? Då mår man piss och vill bara sova genom allt.

Det är dock något med den lilla gungningen som är obehagligt. Den där när man inte riktigt vet om man rör på sig eller inte. Jag trodde jag blivit bättre när jag inte kände av något under hela dagen. Men jag tog ut segern i förskott. På kvällen när alla tittade på film i stora mässen mellan 8-10 kunde jag bara vara med i en halvtimme. Sedan var jag tvungen att ta mig upp på däck för att kasta upp middagens lasagne. Extra tråkigt eftersom jag såg fram emot filmen ”Det levande slottet”. Jag har inte sett den innan, men gillar andra filmer av samma studio. Jag blev dock väl omhändertagen av befäl och andra elever som städade upp, höll mig sällskap och hämtade allt jag kunde behöva. Att sedan ta mig ned till kojs efter vakten var ett projekt, men lyckades till sist med mer hjälp av andra.

Nu (dagen efter) är jag än en gång bättre men med vissa antydningar till illamående. Jag ska därför försöka sova mig genom denna dagen också.

God natt!

Elina, Midskepps