Avslutning

Vi har precis haft avslutningsmiddag och jag är tillbaka i min hytt. En fantastisk kväll med sång, tal och filmvisning. Kockarna slog på stort och serverade en lysande trerätters måltid med grekiskt tema. Festhumöret var på topp!

Elevernas filmer, sånger och kuligheter var i toppklass och allt var kanon! Dock känns det lite sorgligt eftersom avslutningsfesten också betyder att vi snart åker hem. Självklart saknar vi nära och kära men samtidigt har vi haft en riktigt bra resa och det är lite sorgligt att lämna alla och Gunnis. Nu är det bara slutstädning kvar innan vi checkar in och flyger hem.

Därför blir detta min sista blogg för den här resan. SA2124, ni har varit fantastiska! Det bor så mycket bus i er och det går därför inte att ha tråkigt i ert sällskap. Vid sidan av allt bus har ni även så många fina egenskaper och tar så väl hand om varandra. Tack för många skratt och för att ni gjort resan fantastisk!

Vi har lärt oss mycket via skoluppgifterna och upplevt så mycket som många andra aldrig får vara med om. Lägg alla minnen tillrätta och plocka fram de när det regnar, blåser och är kallt därhemma.

Till er som ska ta emot gänget därhemma: Pyssla om, krama och laga favoriträtterna de längtar efter. De har jobbat hårt och behöver vila, sova ut samt bestämma själva när de ska äta, sova och jobba!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare