Fåglarna

Som i en Hitchcockfilm svävar de över oss i mängder. Från ingenstans dök de upp och nu vägrar de att lämna oss. De bajsar överallt och det som först lät kul när någon sa fågelbajsbingo, förvandlades snabbt till en heltäckningsmatta.

Sylvästrar, kepsar med propeller, stråhattar, regnkappor mm. har åkt på och alla ser mer eller mindre ut som fågelskrämmor. Vi har just nu gjort allt för att skydda oss från fåglarna som har noll koll på sina toalettbestyr. En drake har tillverkats för att skrämma fåglarna men helt utan resultat och när den till slut störtdök i havet var det med stor sorg. Inte så mycket för draken i sig utan för att vi blev skyldiga till nedskräpning. Sen kom en elev på att om vi spelar death metal riktigt högt kanske de blir rädda! Nope, de kom i stället närmare. Så om någon där hemma har suttit och kurat på vadd Fregattfåglar har för musiksmak så har ni nu svaret på det. Vi måste här någonstans erkänna att fåglarna vann. Våra idéer tog slut och fåglarna stannar kvar och fortsätter bajsa ner allt och alla. Ibland måste man bara ge upp och inse att insatsen är för hög.

Men nu ser vi fram emot att snart vara framme i Progreso och överdosera tacos. Där väntar utflykter och annat kul!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare