Fira jul utomlands

Vissa av oss är riktiga julmänniskor och älskar precis allt som julen innebär, medan andra är mindre roade av denna högtid.

Själv har jag spenderat många jular utomlands men har alltid försökt hålla på våra traditioner och skapa en julstämning som i alla fall påminner om min barndoms jular. Hemma hos oss flyttar nissen in natten till den första december och sedan är det full rulle. Han lägger ibland paket i barnens strumpor och ibland har han bara ställt till med bus och jäkelskap. I år däremot blev han kapitalist och betalade sig ur allt fix och trix, genom att först lämna brev till barnen där han förklarade att det just detta år finns en massa andra barn som behöver hans uppmärksamhet och lämnade istället två sådana där svindyra färdigpacketerade kalendrar. Vi får väl se om han kommer tillbaka som vanligt nästa år igen.

Så hur kommer julen på denna kanarieö att se ut? Ja det återstår att se imorgon men jag kan i alla fall säga att vi har en plan, eller snarare nissen har en plan. God jul på er!

/Victoria O'Donnell