Gångstilar

03.14 dunk, pang och krasch! Det är Biscaya som säger hej med vind och vågor. Det är även ett facit på hur dåligt vi har sjösäkrat vilket straffar sig.

En timme senare vaknar jag igen och det är ingen idé att somna om. Nu är det min dator, en stor hink med godis till eleverna och mina skor som dansar runt på durken.

Nu kanske du som läser detta tänker att det här var ingen positiv blogg. Jodå! Jag älskar livet ombord oavsett väder. Det är dock svårt att få till lektioner när både elever, jag och alla lösa attiraljer flyger fram och tillbaka. Sen är det ju det här med gångstilarna. Vi har den bredbente som tar sig fram med tunga steg och håller sig hårt i allt runt omkring. Den lite mer struttande som tar mycket små steg med fötterna väldigt nära varandra. Sen finns dom som bara tar sats och springer så fort de kan för att nå målet. Vi har även de som går med ryggen längst skotten för att aldrig vara kontaktlös. Det är en skön konst att ta sig fram när vår kära Gunnis kränger och bråkar med Biscayas vågor.

Hur gick med lektionerna då? Lite blandat skulle jag säga. Några var trötta efter en stökig natt och morgon, andra spelade in pod och ytterligare några satt i en gungande stora mäss och gjorde sitt bästa för att ta sig an skolarbetet.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare