Gröna gubben

Han är med, han bringar glädje och han leder till en sockerkick. På alla mina resor har han varit med men han har en tendens att försvinna här ombord. Den eller de som hittar honom får en belöning i form av godis

Nu kanske du som läser detta undrar om det är småbarn jag har med ombord. Det vill jag starkt dementera. Det är kloka, smarta och mycket begåvade ungdomar som troligen inte skulle röra en fena hemma för att hitta ett litet grönt gosedjur. Men ombord råder ofta godisbrist och är man sugen så är man. Kan vi få en ledtråd? Ja, men ni har ju inte ens försökt att hitta honom än! Typ sådär brukar det låta när gubben är borta. De senaste dagarna har jag varit lite extra frikostig med godis och ledtrådar då jag snart ska åka hem. Allt blir ju dessutom roligare om man har kvar lite av sitt barnasinne och har lite kul.

Det är även med godisklubbor jag brukar uppmuntra de elever som städar i befälsinredningen. Städningen blir lite roligare och sockerbehovet sjunker en aning. Vi får väl se om det ringer ett gäng arga tandläkare till mig så småningom ;)

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare