Halloween i Tanger

Gissa vem som köpte på sig galet många spindelnät, skelett och andra halloweenartade attiraljer? Japp, det var jag. Ska man få en stor båt att se spöklik ut behövs en del rekvisita.

Jag köpte det mesta som behövdes i Sevilla då jag tänkte att det kanske inte var så mycket halloweenfirande i Marocko. Men jag hittade ändå lite även här som jag ”stödköpte”. Det blir ju dock sällan som man tänkt sig. En skattjakt på däck där spindelväven och skräckgubbarna skulle få vår kära Gunnis att likna någon av Jack Sparrows spöklika båtar stod på min lista. Det enda som kunde sätta stopp för planerna var vädret, vilket det så klart gjorde. Attans! Det blåste i runda slängar 25 sekundmeter och regnet öste ner. Vi har förstått att ni där hemma är vana vid storm och regn men vi är i Tanger, här ska solen skina och när den väl går ner ska himlen vara klar och stjärnbeströdd. Att ha festen utomhus var alltså inte möjligt utan allt fick flytta ner till Stora Mässen. Vi pyntade med skelett, pumpor och spindelnät för att få till den rätta stämningen. Chips och läsk ställdes ut och givetvis startade festen med Michael Jackson`s Thriller. Det roligaste var ändå ”gästerna” som hade gått ”all in” och kom utklädda som zombies, smurfar, övervintrade charterturister, en läskig clown, några hornbeklädda, en pepsiking och diverse andra. Alla förevigade i min kamera. Jättekul!

Vi hade ett quiz och det slutade regna samt blåsa i tid för dans på däck. Vi fick lite av båda världar, fest i Stora Mässen och disco på däck!

P.S Jag vet att det troligen inte heter ”disco” längre, men låt mig vara gammal ;)

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare