NÄSTAN hemma!

Vi gjorde det! Vi hann faktiskt hem i tid, så att vi kan få träffa alla er där hemma i morgon förmiddag!

Visst var vi lite oroliga ett tag där nere i Nederländerna. Oroliga för att missa anhörigas student eller för att stå på Öckerö utan välkomstkommitté, eftersom den skulle befinna sig på ett syskons avslutning någon helt annanstans, oroliga över att inte hinna till nya jobbet tidigt på torsdag morgon…

Ja, det fanns en hel del bekymmer på vägen men nu är de som bortblåsta! Om vinden fortsatt åt samma håll hade nog alla vår oro befunnit sig i höjd med Plymouth vid det här laget.

Men döm om vår stora förvåning (och lilla förtret) när vi idag upptäckte att vinden faktiskt vänt och det blåser en svag västanfläkt! Det var just så dags!

Det är också dags för mig att ge er ett sista bevis på min studiemotivation genom att berätta om min holländska Stroopwafel, inhandlad i  Ijmuiden häromdagen. Just det här exemplaret var en åtta centimeter rund kaka bestående två av millimetertjocka våffelrån med ett lika tunt lager seg kola i mitten. Den var inte helt oäven och passade dessutom bra till dagens fikapaus mitt i alla avslutningsbestyr.

Ännu fler avslutningsbestyr stod för övrigt festkommittén för, med benäget bistånd av våra eminenta kockar. De skämde nämligen bort oss övriga med idel läckerheter såsom ostbricka, Skagentoast, oxstek och marängsviss! Det hela artade sig till en allt igenom angenäm avslutning på en (i mitt fall) härlig månad tillsammans med detta speciella gäng! Tack för lånet! Och om jag har tur, och er tillåtelse, lånar jag dem gärna en gång till om drygt ett år!

KiKi Åstrand

utbildningsledare