Ny ö nya möjligheter

När vi lämnade Teneriffa blev det både regnbåge och nästintill valsafari. Vilken avslutning på en fantastisk hamn.

Många tänker nog på Teneriffa som ett chartermål och det kan det säkert vara om man inte kommer dit med Gunnis. Vi har lärt oss så mycket och jag har verkligen omvärderat ön och fått många nya insikter. Som om inte detta var nog fick vi sällskap av en grindval när vi sakta såg Santa Cruz försvinna allt längre bort. Tänk att många betalar för att åka på valsafari medan vi har tillgång till dessa fantastiska djur direkt från vårt tillfälliga hem ombord. Att regnbågen dök upp över stan gjorde inte saken sämre.

Nu har vi kommit till rätta på El Hierro, ett nytillskott i rutten. En del elever har redan varit ute på upptäcktsfärd, några har haft vakt och andra har tagit det lugnt för att se ön i morgon när vi ska på utflykt. Då hoppas vi att vi får mycket information till vår uppgifter i naturkunskap, samhäll/geografi och historia. La Hierro är känd för att tänka miljösmart och ekologist, det blir en spännande kontrast till de öar vi besökt tidigare. Spännande!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare