Rivstart som DOS

Efter 16 timmars resa var det bara att hänga på det väloljade system som är T/S Gunilla

Jag anlände Gunilla precis i tid för middagen och blev varmt välkomnad av hela besättnigen. Victoria hade förberett och fixat min hytt så det var bara att packa upp och gå och lägga sig.

På onsdagen for vi i väg på hajk i dagarna två och väl tillbaka på båten fortsatte programmet på fredagen med besök på Escola Jorge Barbosa med 15 elever som fick vara med på lektioner.

I lördags kom 32 elever från Escola Jorge Barbosa coh besökte Gunilla. Vi fikade kanelbullar och delade in alla i tre grupper som omsom guidade runt på skeppet och omsom satt och pratade och lärde känna varandra. Efter lunch var det vår tur att besöka deras skola med guidning, dans, fotboll, handboll och en för oss ny lek som inbegrepp en mjuk ring som skulle kastas mellan två lag, en slags variant på spökboll. Vi bjöds också på fika och lokala maträtter.

Fulla av snacks och upplevelser kom vi tillbaka till Gunilla lagom till middagen.

Tobias Lundqvist

Utbildningsledare