Sol, segel och värme

De senaste dagarna har vi haft ett fantastiskt seglingsväder. Solen skiner och havet levererar enbart långa dyningar så det mesta står kvar där vi ställer det.

Det är sista dagen till sjöss och vi känner att det är viktigt att suga ut det mesta och det bästa av de sista dagarna.

Imorgon kommer vi fram till Las Palmas och där ska vi vi mönstra av efter packning och slutstädning. Idag ska vi ha VM i OS – sporter ni inte visste fanns. Då förvandlas Gunnis till ett galet virrvarr där elever tävlar om äran och snacks. Tampsafari, snabbast runt byssan och annat kul ska avslutas med bad och gemensam fika. Det blir kul!

Så här i efterhand kan jag meddela att allt gick bra. Inga skador, bara glädje och glada skratt. Tystanden och de vanliga rutinerna har infunnit sig och vi försöker att inte tänka för mycket på att resan snart är slut. Imorgon är en ny dag och vi ska ha några fina dagar på Gran Canaria innan vi åker hem.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare