Uppkopplingens vara eller inte vara

Varför fungerar inte internet?

Vi är så vana vid att alltid vara uppkopplade och leva med ett ständigt flöde av sociala medier och obegränsad surf. Själv kan jag verkligen uppskatta avsaknaden av just internet och att inte ständigt behöva ha telefonen till hands. Det är riktigt befriande. Ändå blir det ett gissel ombord Gunilla då uppkopplingens vara eller inte vara alltid varierar och flera av elevernas frustration växer över att komma in en dag men inte nästa, det strular lite och sedan strular det lite till. Idag ska flera av eleverna till kapten för att se om han kan lösa saknade uppkopplingsknappar, not enough credit-meddelanden, tillgång till Bryggan som är vårt intranät, ja listan kan göras lång. Själv håller jag tummarna för att han är mer high tech på IT ombord Gunilla än vad jag själv är. Jag önskar honom stort lycka till och förhoppningen är att få glada uppkopplade elever som är redo att lära under lektionstimmarna i stora mässen. Må uppkopplingen vara med oss.

/Victoria O'Donnell