Utbildningsledarens rapport 2020-11-27

Funchal är en lugn och trivsam stad och vi hinner både att genomföra våra studier och upptäcka vad stan har att erbjuda. Mest besökt av våra elever är nog Ronaldos museeum och saluhallen där man verkligen kan hitta allt man behöver. Frukt, grönsaker, blommor, lädervaror, fisk och mycket mera. Där finns även trevliga serveringar.

Det har varit ett väderomslag och de senaste två dagarna har det varit kallare och regnigt. Det hindrar dock inte våra elever att utforska våra omgivningar. De genomför intervjuer och alla andra uppgifter som passar bra här på Madeira.

Vi har justerat den återstående rutten och nu är planen att vi istället för att besöka Malaga och ta oss tillbaka till Tarragona seglar till Portimao på Algarvekusten och sedan vidare till Lissabon. Vi håller oss i och med detta i Portugal resten av resan och bedömer att det är bättre än att återvända till Spanien. Byteshamn för eleverna blir då Lissabon istället för Tarragona. Jag återkommer med mera information när vi blir klara med sista delen av rutten.

Allt väl ombord

Tore Reuterberg