Vi hinner fram

Då står det äntligen klart att vi hinner fram i tid för att programmet i Paramaribo inte ska bli lidande.

Trots Gunnis stampande framåt har hon med bravur lyckats ta igen det vi missade i början av sjöbenet. Idag fredag kan de flesta eleverna dessutom ta det lite lugnare med studierna då vi hunnit med det vi ska innan vi når fram.

Det ligger förväntan i luften och alla är lite extra glada idag. Vi har mycket att se fram emot då programmet för hamnen är fyllt från tidig morgon till eftermiddag nästa alla dagar. Det blir kul!

Annars kan jag meddela att sviterna efter den första solbrännan har lagt sig hos de flesta och de som trodde att den karibiska solen inte är så stark har efter mycket aloe vera och after sun lärt sig sin läxa. Nu är det skolskyddsfaktor 50 som gäller och tunna kläder när solen är som starkast.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare