Vi tuffar på

För en del år sedan hade min familj där hemma en liten utombordare med en åtta hästkrafters motor. Vi kallade den för ”tuff tuff-båten”, eftersom den enbart användes för korta sträckor och sällan kom upp i några högre hastigheter. Ungefär så känns det faktiskt för oss här på Gunilla just nu.

Vi rör oss så sakteliga framåt men inte mycket mer än så. I och för sig kan det ju vara lugnt och skönt men man kan också bli oförklarligt trött av att inte behöva vara på helspänn hela tiden.

Som jag tidigare nämnt är det lugnt även på studiefronten. Jag har frågat eleverna om de kanske fått för lite uppgifter men det förnekas å det bestämdaste! I stället hävdar de att sommarlovet hägrar och att de absolut inte vill ha några restuppgifter skvalpandes i juli! Då vill de väl vara lediga, och själva kunna skvalpa runt i böljan den blå, kan man tänka…

Personligen kommer jag för närvarande ingen vart med mina egna studier, eftersom jag har slut på undersökningsmaterial och det är alldeles för långt till närmaste konditori. Men jag lovar att återkomma i ärendet!

KiKi Åstrand

utbildningsledare